Functies

Makkelijk te bedienen menu
Het menu van de controller is makkelijk te bedienen.

Tijd weergaven
Spreekt denk ik voor zich, zit een real time klok in die de tijd weergeeft.

Monitor/aansturen van temperatuur
De controller bevat een functie om de temperatuur te meten. Vervolgens kan er actie ondernomen worden afhankelijk de temperatuur. Zo kan u fans aan laten gaan als het te warm wordt of verwarming aan laten gaan als het te koud wordt. Ook zit er een optie op om elke uur een meting te verrichten en deze op te slaan in het geheugen, zodat deze data later uitgelezen kan worden.

Draadloos schakelen
Geen onnodige draden meer die altijd in de knoop raken of ergens achter blijven haken als je achter het aquarium bezig bent. Dat is verleden tijd, de controller werkt samen met klik-aan-klik-uit-apa3-1500r setje van klikaanklikuit om apparaten op een veilige manier te schakelen. Waarschijnlijk werken veel meer setjes van klikaanklikuit met de controller samen maar die zijn nog niet getest. Er is een functie waarmee je de ID van de kanalen kan aanpassen. Het bereik is ongeveer 30 meter.

Tijd schakel functie
Via de tijd schakel functie is het mogelijk om een aantal draadloze contactdozen aan te sturen op tijd. Daarmee kan je alle tijdschakelklokken weg doen die onder in de kast weggestopt zitten. Voortaan is dat allemaal via één centrale plek te regelen.

Handmatig Aan en Uit
Alle draadloze stekkers zijn natuurlijk ook handmatig in- en uit te schakelen. Alles via één plek in- en uit te schakelen.

pH meting en monitor
Er zitten twee ingangen op de controller die beide als pH ingang configureren kunnen worden. De beide ingangen hebben standaard BNC aansluitingen.

ORP metingen en monitor (nog niet actief in de huidige firmware)
Er zitten twee ingangen op de controller die beide als ORP ingang configureren kunnen worden. De beide ingangen hebben standaard BNC aansluitingen.

Co2 controller
Een Co2 controller functie mag natuurlijk niet ontbreken op een aquarium computer. De controller heeft de mogelijkheid om twee draadloze stekkers aan te sturen via de twee aparte pH meting. Daarop kunt u dan magneetventielen aansluiten en Co2 toevoer regel via de Ph waarde.

Temperatuur meting en monitor
De computer heeft een aansluiting voor temperatuursensor, daarmee kan de temperuur gemeten worden en gelogd.

Temperatuur controller
Het is mogelijk om kaku of relais te schakelen op temperatuur, dat is handig voor bijvoorbeeld koeling. Je kan met deze functie paar fans aansturen die bij bepaalde temperatuur inschakelen.

Doseerpomp functie
De computer beschikt over de mogelijkheid om doseerpompen(max 4) aan te sturen zodat er automatisch planten voeding gegeven kan worden. Maar ook andere vloeistoffen zijn mogelijk.

Co2 berekening aan de hand van KH en pH waarden
De controller berekent in real time de Co2 waarde aan de hand van de KH en pH berekening. U hoeft dus nooit meer opzoek te gaan naar de KH pH tabel op het internet.

Uitbreidingsaansluitingen
Op de toekomst voor bereid zijn is altijd wel slim, daarom heeft de controller twee aansluitingen waarop verschillende uitbreidingen aangesloten kunnen worden in de toekomst.

Update systeem
De controller heeft een update functie. Met deze functie kan de controller zonder problemen geupdate kan worden met toekomstige firmwares.